„Az egyiptomi piacra lépés stratégiai jelentőséggel bír, hiszen ebben az országban óriási lehetőségek rejlenek az önkiszolgáló nagykereskedelem számára” – mondta Joël Saveuse, a METRO Cash & Carry Europa / MENA vezérigazgatója, a METRO Csoport igazgatóságának tagja. „Büszkék vagyunk nemzetközi sikereinkre, meg vagyunk győződve arról, hogy a B2B megközelítés egyaránt kedvezően hat majd a profi célcsoportokra, illetve a helyi közösségekre is” – tette hozzá.
Az első egyiptomi Metro Cash & Carry áruház El Salam City-ben nyílik a fővároshoz közel, 7,000 m²-es eladótérrel és 20,000 terméket tartalmazó széles választékkal. Közel 250 helyi munkavállaló kapott munkát, akik már átestek a feladataikhoz szükséges képzéseken.
A helyi közösségek támogatása nem merül ki a beruházásban, illetve a munkavállalók foglalkoztatásában. A professzionális vevők széles termékpalettából válogatva tudják saját vállalkozásukat versenyképesebbé tenni. A helyi beszállítók is profitálnak az áruház megnyitásából, hiszen a termékek 90 százaléka származik helyi beszállítóktól. Ezen felül a vállalat jelentősen hozzájárul a legmodernebb ellátási lánc és logisztika megteremtéséhez, a legmagasabb minőségi előírások betartásához, valamint a helyi farmerek oktatásához.
Az egyiptomi áruház megnyitása újabb mérföldkő a Metro Cash & Carry nemzetközi piaci szerepének erősítésében. Ez az első áruház sikeresen példázza a vállalat elkötelezettségét a régióban, a Közel-Keleten és Észak-Afrikában – áll a társaság közleményében. Amennyiben minden külső körülmény a tervek szerint alakul – földterületek vásárlása és az azok beépítéséhez szükséges engedélyek beszerzése – a vállalat középtávon még 10 áruház megépítését látja reálisnak nagyobb városokban, gazdasági centrumokban Egyiptom területén. Hosszú távon ez a szám elérheti a 20 áruházat is. 2010-ben még két áruház épül, a beruházás értéke közel 15 millió euró.
A Metro Cash & Carry célcsoportjai professzionális vevők: többek között hotelek, éttermek, vendéglátó egységek, étkezdék, valamint kis- és középvállalkozások, irodák, intézmények. A termékek nagy része raklaposan, nagy kiszerelésű formákban elérhető. Ezzel a professzionális vevők mindent beszerezhetnek egy helyen – az ismert világmárkáktól a vonzó sajátmárkás termékeken át, egészen a nemzeti és regionális specialitásokig.
Forrás: Világgazdaság Online