Új utakon az IBM
Új, nagyobb értékű tevékenységekkel – termékekkel – már rátalált arra az útra az IBM, ahol bővülnek is a bevételei. Piacait is átszervezi a nagyvállalat,, a „feltörekvők” számítanak az új partnereknek.
A bevétel 12 százalékkal esett a negyedik negyedévben, továbbá az egy részvényre jutó nyereség is szerényebb volt 17 százalékkal – lehetett megtudni részleteket az IBM aktuális üzleti eredményeit vizsgálva. A lefelé tartó adatok már nem nagyon számítanak újdonságnak, a 11. egymást követő negyedévben ezt a tendenciát lehetett tapasztalni. A Financial Times San Franciscóból keltezett írása azonban a számok mögé is segít belátni, Ginni Rometty elnök-vezérigazgatóra hivatkozva azt közölte: az IBM az általános visszaesés dacára is bővülni tudott néhány stratégiai területen, a vállalatoknak kínált úgynevezett számítási felhők, vagy a kiber-biztonsági szolgáltatásoknál például, ahol nőtt 16 százalékkal a forgalom, az összes bevételnek a 27 százaléka is e termékek révén keletkezett. Ez azt is jelenti, hogy jól halad az IBM átalakulása. A nemzetközi adatközpontok területén lépett például előbbre a vállalat, melynek bevételei 21 százalékkal nőttek a BRICS-országokban, Brazíliában, Oroszországban és Kínában.
Fotó: Europress Getty Images