A kultúra jobban teljesít
A most kiadott jelentés szerint az említett két terület 698 milliárd dollárral járult hozzá az ország gazdaságához, ami az összteljesítmény mintegy 4,3%-a. A tanulmány kimutatásában szerepel a non-profit és a for-profit szféra, valamint a kormány által juttatott támogatásokból megvalósult programok, és az azokból befolyt összegek.
Az elemzés sorba vette a befolyó pénzeket a műsorszórás, a filmek, a videók, a kiadói és kiskereskedelmi eladások, az előadóművészek és a reklámok területéről. Ebben az iparágban körülbelül 4,7 millió ember dolgozott 2014-ben, és a gazdasági hozzájárulása magasabb volt, mint az építőiparé, a szállításé, turizmusé vagy akár a mezőgazdaságé. Ebből is jól látszik, hogy ez a terület megkerülhetetlen az Egyesült Államok gazdaságában, és megéri ennek az iparágnak a támogatása.
Az eredmények számottevően nagyobbak, mint amit egy 2013-as tanulmány alapján vártak, hisz az akkori számítások még 504 milliárd dollárral számoltak. Előzetes kutatások szerint a televíziós bevételek, a könyvkiadás és az úgynevezett kreatív programok járultak hozzá lényegesen magasabb összegekkel a vártnál.
Az összképet nagyjából 25 milliárd dollárral növelték az Egyesült Államokon kívül „fogyasztott” amerikai termékek. Ilyen mértékű hozzájárulást semmilyen más iparág nem tudott produkálni az elmúlt időszakban.
A felmérés keretében egy közvélemény kutatás kimutatta, hogy a megkérdezett 37 ezer válaszadó valamivel több, mint a fele részt vett tavaly legalább egy vizuális vagy előadó-művészeti eseményen. Egy minimális létszám-csökkenést kellett elszenvednie a színház és a táncművészet területének. Az igazán érdekes adat az, hogy a megkérdezettek 71%-a nyilatkozott úgy, hogy az elektronikus média már elválaszthatatlan része a művészetnek, és nemcsak mint hordozó, hanem saját létjogosultságának köszönhetően is.
Fotó: Europress/Getty