Amerikában a kínaiak Volvója
Rövidebb és hosszabb távú programmal készül meghódítani az amerikai piacot a kínai érdekeltségű Volvo, mielőbb az S60L szedánnal, a későbbiekben pedig az S90-nel ott akarnak lenni az USA útjain.
Az S60L már Kínában készülő változata is megjelenik az észak-amerikai piacon – adott számot a Volvo göteborgi szóvivője, David Ibison arról, hogy ez az autótípus részben már egy újonnan kifejlesztett változat. A „kínai Volvo” a szedánnal akar érdemben betörni az USA-ba. De 2018-ig további hét új termék is szerepet játszik majd abban, hogy legalább százezer Volvo közlekedhessen amerikai rendszámmal. A kínai Zhejiang Geely Holding Group Co – e vállalat érdekelt a svéd gyárban – áttörést akar elérni, közvetlen célja, hogy az S60L kínai specifikációjából legalább 1500-at amerikai piacon adjon el. (Ez az S60L a kínai igényeket figyelembe véve készül megnagyobbított, kényelmesebbé tett hátsó utastérrel, ugyanis a járműveket rendszerint sofőrökkel használják a távol-keleti országban.) A hosszabb távú amerikai céljait a Volvo – ismertette a Reuters – alapvetően az S90 segítségével akarja elérni, ehhez új „architektúrát” kap a jármű, illetve az újratervezett XC90 szabadidő-autó technológiáját is alkalmazzák az USA piacára.
Fotó: Europress/AFP