A klikkelés helyett a simogatás hoz pénzt

Elkeseredett harc várható az ügyfelek kegyeiért a mobil hirdetések piacán, a gyorsaság és a kreativitás olyan meghatározó iparági cégek jövőjét határozhatja meg, mint a Google.

A Google a közelmúltban komoly összegeket fordított a legfejlettebb technológiák megszerzésére, például bejelentette, hogy beindítja drónos csomagküldő szolgálatát. Emellett a kézremegésben szenvedő fogyasztók speciális igényeinek kielégítésére is sokat áldozott. Ennek ellenére a részvényesei pontosan tudják: a Google főként abból él, hogy reklámokat értékesít. Csak nem mindegy, hogy hol.

A legfrissebb felmérések azt mutatják, hogy az Egyesült Államokban a mobiltelefonos hirdetések piaci részesedése két év alatt megháromszorozódott, az összes reklámköltés több mint 11%-a már itt jelenik meg. Az arányok pedig változni fognak, merthogy a fogyasztó, felhasználói szokások is változnak. Az amerikaiak két éve még csak idejük 14%-át töltötték mobiltelefon használattal, mára viszont ez az arány 25%-ra kúszott fel. (ebben persze benne van az az idő is, amikor a telefont telefonálásra használják, és ilyenkor nem tudnak reklámokat nézegetni) Mindez arra ösztönzi a hirdetésekből élő cégeket, hogy fejlesszék okostelefonos alkalmazásaikat. Vagyis a jövőben egyre inkább nem az egér gombjával végzett klikkelés, hanem az okostelefon érintőképernyőjének simítása jelzi, hogy a hirdetés célba ért, ugrik egyet a bevételszámláló.

(Visited 3 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez