Nehezen fogják felejteni az elmúlt évet a légitársaságok
A 2014-es év vélhetően az egyik legsötétebb fejezet a világ, de főleg Ázsia légitársaságainak életében.
Először a Malaysia Airlines MH370-es járata tűnt el, melyet máig sem találtak meg, majd ugyanennek a légitársaságnak az MH17 jelzésű gépét lőtték le, máig nem egészen tisztázott körülmények között Kelet-Ukrajnában, és végül az AirAsia QZ8501 járatát érte katasztrófa. Ezek azonban csupán azok a hírek, melyeket a média fősodra felkapott.
A 370-es járat március 8-án tűnt el, és azóta sem sikerült kideríteni, pontosan hol, hogyan és mi történt vele. De az idei szerencsétlenség-sorozat már korábban elkezdődött. Februárban az algériai légierő egy csapatszállítója zuhant le 74 katonával a fedélzetén. Júniusban Kelet-Ukrajnában egy 49 embert szállító gépet lőttek le, egy hónappal később pedig a malajziai légitársaság Amszterdamban felszállt MH17-es járata járt ugyanígy, 298 emberrel a fedélzetén. A nyugati sajtó az orosz, illetve az orosz-barát erők felelősségét hangoztatta, és ennek következtében vált határozottabbá az Oroszország ellen folytatott szankciós politika is.
Júliusban egy vietnami, illetve egy kambodzsai katonai helikopter és egy tajvani polgári repülő is végzetes balesetet szenvedett. Az utóbbi 58 utasából csak tíz élte túl a katasztrófát, másnap pedig egy másik algériai gép is lezuhant, 116 emberrel a fedélzetén. Augusztusban egy iráni gép közvetlenül a felszállás után csapódott vissza a földre, a fedélzeten keletkezett tűzben a 48 utasból 39-en életét vesztette. A legutóbbi eset az AirAsia vasárnapi katasztrófája volt. Ennek az áldozatait az év utolsó napján találták meg.