Aggodalmak, félelmek az Air Asia gépének eltűnése miatt
Ötödik éve a világ legjobb fapados légitársasága az Air Asia, melynek 13 éves működése során ez az első igazi katasztrófája. A cég, amely a maga nemében a legnagyobb egész Ázsiában, kizárólag Airbus gépeket használ. Főnökét tavaly a francia becsületrenddel tüntették ki.
A malajziai fapados légitársaság haldoklott, amikor megvásárolta Tony Fernandes, a Time-Warner média cég egyik volt főnöke. Jelszava ez volt: Now everyone can fly! – ma már mindenki repülhet! A malajziai fapados cég Ázsia gyorsan gyarapodó középosztályára alapozta terveit, és nem is tévedett. Ma háromszor nyereségesebb, mint a Malaysia Airlines, melynek két gépe is szerencsétlenül járt az idén. Tíz év alatt a háromszorosára nőtt a fapados forgalom Ázsiában. Ma már ez teszi ki a légi forgalom 20%-át.
Az Air Asia nyolc leányvállalatot tart fenn és 120 városba szállít utasokat. Kína, India és Délkelet-Ázsia a fő területe, de repül Ausztráliába is. Kizárólag Airbus repülőgépeket használ, és az európai gépek egyik legfőbb vásárlója. Ezért Francois Hollande elnök a becsületrendet adományozta Tony Fernandes-nek, az Air Asia főnökének. Az Airbus központjában különös aggodalommal figyelik a híreket az eltűnt fapados gépről, hiszen a 320-200-as gép a cég egyik büszkesége. Biztonság tekintetében az Air Asia zeró toleranciát hirdet és vall, és eddig nem is volt különösebb baj. Most viszont 162-en tűntek el valahol Indonézia és Szingapúr között. (Fotó:AFP)