Kenya új utakon- szó szerint
Kenya számára is az egyik legnagyobb fejlődési akadály a hiányos és rossz úthálózat. Emiatt élelmiszer-biztonságról is egyre nehezebb beszélni. Csupán egy példa, az ananászt termelő térségekből nem jut el épségben az áru a vevőkhöz, rendszeresen megromlik a gyümölcs.
De nem érkezik meg megfelelő mennyiségben és minőségben a tej sem a piacokra. A mezőgazdaság számára fellendülést tehát az utak építése jelenthet – mondta el Nelson Wawire, a Kenyatta Egyetem makroökonómia osztályának vezetője az AFKInsider portálnak. Hozzátette: egyaránt elengedhetetlen a belföldi szállítási feltételek javítása és az afrikai külföldi piacok elérhetőségének megteremtése. A szükséges beruházások finanszírozási modelljét – az állami és a magánszféra pénzügyi összekapcsolását – a public-private partnershipet már Renaldo DeSouza, a nairobi székhelyű elemző fejtette ki az AFKInsidernek, utalva a PriceWaterhouse helyi elemzésére, arra, hogy 5-25 százalék közötti gazdasági megtérülés keletkezhet évente a PPP-konstrukció alkalmazása révén. Ugyancsak a nemzetközi tanácsadó mutatta be egy új beruházás finanszírozási hátterét, az Afrikai Fejlesztési Bank, ( képünkön az intézmény székháza) valamint a Nedbank jóvoltából felálló konzorcium lesz segítségére Afrika legnagyobb szélerőműve építésének, fedezve az 500 millió dollárt meghaladó költségek 80 százalékát. A tervek szerint 365 Vestas turbinát állítanak fel a Turkana-tó Wind Project kiötlői, hogy 2017 után 310 megawatt villamos áramot termeljen a „természet”. (Fotó:AFP)