Megismétlik és exportálják a Valentin-napot Japánban
Március 14 a Fehér Nap a távol-keleti szigetországban. A férfiak ilyenkor viszonozzák azokat az ajándékokat, melyeket Valentin-napon kaptak. Japánban ugyanis február 14-én a nők ajándékozzák meg a párjukat.
Ezt mindenképp viszonozni kell egy hónap múlva. Az okaeshi, az ajándék viszonzásának kötelezettsége ősi hagyomány a japán társadalomban.
Erre építette PR-kampányát egy élelmes cukrászmester Fukuoka városának közelében. Negyven éve kitalálta a Fehér Napot! Ilyenkor fehér színű tortával vagy más édességgel illik kedveskedni szívünk választottjának. Miután beindult a biznisz, a kampányt kiterjesztették a párkapcsolaton túlra is. Sok cégnél például a főnökök és a beosztottak kölcsönösen megajándékozzák egymást. Csakhogy így megnövekedtek a költségek, hiszen nemcsak egy ajándékot kellett venni. A japánok viszont spórolós emberek.
Kezdenek leszokni a Fehér Napról. Tavaly 10%-kal csökkentek az eladások a távol-keleti szigetországban. Igaz, hogy a Valentin-nap is visszaesett, de az csak 3%-kal. Miért? Mert visszaesett a fiatalabb generációk létszáma. Japánban egyre kevesebb gyerek születik. A Fehér Nap PR-kampányának felelősei nem estek kétségbe. Megkezdték a Fehér Nap exportját. Dél-Koreában és Kínában már sok helyen megünneplik a Fehér Napot. Ugyanis ott is rájöttek a cukrászmesterek, hogy ez remek alkalom az eladás növelésére. A negyven éve kitalált “ősi hagyomány” tehát szép jövő elé néz annak ellenére, hogy a Fehér Nap magában Japánban már jóval kevesebb embert érdekel, mint korábban.