A fogyasztói piac hízik és fiatalodik

A KPMG szakembere azzal az értékeléssel szólította meg az üzleti élet szereplőit, hogy Afrika az elkövetkezendőkben – főleg a fiatalok révén –alapvetően növelni fogja a fogyasztását.

A big four cég nigériai vezető partnere úgy látja, Afrika növekvő fogyasztói piaca számít az igazán nagy befektetési és üzleti lehetőségeket kínáló területnek az elkövetkező évtizedben. A KPMG-s Zita Obayomi a kontinens középosztályának folyamatos megerősödésére utalt. Hozzátette: Afrikában található a világ leggyorsabban növekvő népessége. De ezzel párhuzamosan a GDP is folyamatosan nő, bővülnek a háztartási jövedelmek, gyarapszik a vásárlóerő, mindez együttesen: óriási lehetőségeket teremt a befektetőknek a kontinensen.  Zita Obayomi is arra a következtetésre jutott, hogy a fogyasztói piacot az afrikai ifjúság húzza. A nigériai 170 milliós népességnek a 45 százaléka ma még 15 év alatti, az előrejelzések szerint 2035-ben pedig a 70 százalék lesz 35 évesnél fiatalabb. Hasonló demográfiai trendek várhatók más afrikai országokban is, ami kedvez a jó üzleteknek. 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez