Ikonikus figura lett a kínai Mikulás

Elvis Tsui filmszínész, aki korábban egy hongkongi vígjátékban Mikulás-jelmezben szerepelt, az internet szupersztárja lett. A királyi k…va című hongkongi filmvígjáték tisztes sikert aratott a kilencvenes években, a most 57 éves Elvis Tsui bámulatos sikert könyvelhetett el: a több mint 700 millió kínai internetező számára ő lett a Mikulás!

Kínában kevés keresztény éldegél és a hatalom nem kedveli őket túlságosan. A Mikulás figurája azonban a karácsonyi vásár elengedhetetlen kelléke Kínában is. A kínaiaknak hazai Mikulás kellett, és Elvis Tsui pompásan játssza is a szerepet. A China Daily megjegyzi: az sem hátrány, hogy a filmvígjátékban Oboi szerepét játssza a kínai Mikulás. Oboi ugyanis kínaiul körülbelül úgy hangzik, hogy all buy! Vagyis minden az eladás körül forog. Ezt mindenki megérti Kínában is, ahol a döntő többségnek halvány fogalma sincs a kereszténység történetéről vagy Szent Miklós püspök életéről. A lényeg az, hogy a világ legnagyobb népének is van immár saját Mikulása, aki a karácsonyi vásár idején aktivizálja magát. A kínaiak előszeretettel mutatnak rá, hogy annak idején a Coca Cola reklámemberei találták ki a modern Mikulás-figurát. Így Kínában sem látnak semmi furcsát abban, hogy a saját Mikulásuk nem más, mint egy szuper salesman, aki szinte mindent el tud adni az ünnepek idején. Kínában az igazi ünnep a Holdújév, mely az idén február elejére esik. A kereskedők most azzal próbálkoznak, hogy a karácsonyi vásárt elhúzzák addig. Ehhez pedig nélkülözhetetlen a saját kínai Mikulás.

(Visited 7 times, 3 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez