Japánban már van vevő a Citibank lakossági üzletágára

A második legnagyobb szigetországi pénzintézet veszi meg a kivonuló amerikai óriás „kiskereskedelmi” hálózatát.

A Bloomberg hírügynökség értesülései szerint közeli a megállapodás a Citibank és a Sumimoto Mitsui Financial Group (SMFG) között az amerikai nagybank lakossági üzletágának eladásáról. A hivatalosan még meg nem erősített, de több forrásból származó információk szerint, 334 millió dollárt fizet majd az SMFG, amely, piaci értéke alapján Japán harmadik legnagyobb bankja. A Citibank októberben jelentette be, hogy Európában, Ázsiában, Afrikában és Dél-Amerikában összesen 11 országban adja el a lakossági üzletágat, mert az nem bizonyult kellően jövedelmezőnek. Az üzleti szférában továbbra is marad a Citi, amely az Egyesült Államok harmadik legnagyobb és egyik legrégebbi bankja. Japánban már kiírtak egy pályázati fordulót, de az akkor pályázó pénzintézetek egyikének sem volt elég kedvező az ajánlata. A Citi japáni lakossági szolgálatához tartozott Diners Club kártya biznisz is. Az amerikai bank Japánban azzal indokolta a lakossági piacról való kivonulást, hogy nagyon csökkent a hitelek iránti igény. Hasonló indok alapján döntött a Citi a magyar lakossági hálózat áruba bocsátásáról is. Közép-Európában még Csehországban szánta el magát ugyanerre a lépésre. Japánon és Egyiptomon kívül még több dél-amerikai országokban vonul ki a Citibank a lakossági piacról.

Kép: Europress Getty Images

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez