Ugandában megadóztatják a közösségi médiumokat
Az afrikai ország kormánya több felületre vetett ki adót, mert az szerintük pletykálásra bátorítja a felhasználókat.
Az ugandai parlament megszavazta a közösségi médiumok használóit sújtó adót: július elsejétől naponta 200 ugandai shillinget (0.027 dollárt) kell fizetnie a Facebook, Viber, WhatsApp és Twitter felhasználóknak az afrikai országban. Mindezt Yoweri Museveni ugandai elnök korábban azzal indokolta, hogy a közösségi média használatát szabályozni kell, mivel az “pletykálkodásra” bátorítja az embereket.
Egy másik új adót is bevezetnek, a mobilos bankolásra: egyszázalékos adót vetnek ki azokra a pénzügyi tranzakciókra, amelyeket mobiltelefonon keresztül hajtanak végre. Az új adó kritikusai szerint ez pont a szegényeket érinti majd negatívan, akik eleve pénzügyi nehézségekkel küzdenek, a kormány azonban azzal érvelt, hogy a szegény ugandaiak szükségleteit is figyelembe vették. Az új adókból származó bevételeket pedig olyan szolgáltatásokra fordítják majd, mint az ingyenes oktatás, ingyenes egészségügyi ellátás és az utak fejlesztése.
Az, hogy a valóságban hogyan valósulnak meg a szabályozások, még kérdéses, hiszen ahhoz minden SIM-kártyát regisztrálni kellene Ugandában. Ez 23.6 millió mobiltelefont jelenthet a Reuters szerint, internetet azonban csak 17 millióan használnak a telefonjaikon.