Magyar Kereskedelmi és Kulturális Központ kezdte meg működését Bangkokban
Thaiföld és Magyarország között a kilencvenes évek közepe óta élénk a kapcsolat, a magyar turisták egyik legkedveltebb egzotikus téli úticélja, de a 67 milliós ország számos egyéb gazdasági-kereskedelmi lehetőséget rejt – hangsúlyozta Urai Sándor, a Magyar Kereskedelmi és Kulturális Központ (HTCC) képviseletvezetője a megnyitóünnepségen Bangkokban.
Thaiföldről Magyarországra évente 100 milliárd forint feletti az import, magyar cégek nagyjából 30 milliárd forintnyi árut visznek ki. A magyarországi thai éttermek, masszázsszalonok közismertek, de számos thai találmány – például a Red Bull – meghódította a világot.
Orosz Péter, a HTCC hálózatfejlesztési vezetője kiemelte: a 2013 óta működő magánkezdeményezés az alapító Balogh Sándor szándéka szerint magyar vállalkozók piacra jutását segíti és a kulturális kapcsolatokért is sokat tesz. A legfőbb érték az emberi erőforrás: a szervezet az adott piacot jól ismerő, érdemben segíteni tudó helyi kollégákkal együttműködve tölti be funkcióját. Ez különösen fontos Thaiföld esetében, ahol speciális szabályok vannak: helyi céget például kevés kivételtől eltekintve csak úgy lehet alapítani, ha 51 százalékban thai a tulajdonos. Ingatlanfejlesztéseknél a lakások felét thaioknak kell értékesíteni. A bankszámlákkal kapcsolatban is az európaitól eltérő a jogi környezet. Az olcsó munkaerő, az egyre növekvő vásárlóerő, a kellemes klíma, az életstílus rendkívül vonzóvá teszi Thaiföldet.
A HTCC munkáját Edward Kiti helyi vállalkozó is segíti. A cél az, hogy sallangok nélkül, érdemben tudjanak hozzájárulni a gazdasági és kulturális kapcsolatok előmozdításához.