Isten adott mindannyiunknak ujjakat, így akár írástudatlan is lehet az ügyfél, a biometrikus adatokat használva a tranzakciókat le lehet bonyolítani – érvelt a Sterling Bank szakembere. A nigériai pénzintézetek számára valóban nem mellékes körülmény, hogy a lakosság igen nagy része, legalább 30 millió ember analfabéta. Így emiatt is indokolt az a törekvés, hogy banki ügynöki megoldásokkal – a biometrikus adatok alkalmazásával – éljen a pénzintézet. Az ügynöki rendszer azt is eredményezheti, hogy az írástudatlan lakosság mintegy tíz százaléka lehetne mielőbb ügyfél, vagyis a bank is igen jól járna – fejtette ki Lagosban a Sterling ügyvezető igazgatója, Puri Davendra. A nigériai bankrendszer egyébként is törekszik arra, hogy a „banktalan” népességnek is mind több lehetőséget nyújtson. A pénzügyi intézmények olyan rendszerekben érdekeltek, amelyek támogatják azt a környezetet, amelyben helye van az alacsony értékű, nagy mennyiségű tranzakcióknak, szorgalmazzák az erre alkalmas kiskereskedelmi hálózatok kiépítését. Egyre inkább előtérbe kerülnek az ügynöki banki csatornák, hogy megszűnhessenek az akadályok a banki szolgáltatások előtt. Pénzintézeti ügynökök lehetnek gyógyszertárak, szupermarketek, kisboltok, lottó üzletek, posták. A Nigériai Központi Bank (CBN) már a múlt évben közölte iránymutatásait az ügynöki banki tevékenység kialakításáról, ennek lett a folytatása a POS terminálok és a biometrikus rendszer összekapcsolásának múlt heti bemutatása. A Sterling Bank az egész országra ki akarja terjeszteni az eljárást.