5 milliárdból indul kampány a turisták idecsábítására
5 milliárdot fog költeni külföldi turisztikai kampányra a Magyar Turisztikai Ügynökség – tudtuk meg Bánhegyi Zsófiától, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingért és kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettesétől, aki a nyári PR Akadémián tartott előadást Kecskeméten. Az eseményen Gila Dóra járt.
Magyarország fő turisztikai konkurensei Ausztria és Csehország, de a mi adataink is rendkívül kedvezőek. Jelenleg az az elsődleges cél, hogy az ország “first choice after choice” legyen, azaz a külföldről érkező turisták esetleg egy körúton vagy egy távolabbi cél eléréséhez Magyarországon haladjanak át, szálljanak meg itt pár napot.
![Zsófia. Fotó: 24.hu](http://www.globoport.hu/wp-content/uploads/2017/07/bzs2-800x534-e1488534979747.jpg)
Nagy probléma, hogy jelenleg nincs teljesen megbízható információ arról, hogy hány turista jön évről évre Magyarországra. A mobilok cellainformációi alapján pontos adatokat kapunk majd a beérkező turisták számáról. Új nemzetközi szlogen, logó és arculat készül – árulta el Bánhegyi Zsófia. Mint ahogy azt is, hogy a CNN-en tematikus hét lesz Magyarországról a Vizes Világbajnokság kapcsán.
![Paul Holmes](http://www.globoport.hu/wp-content/uploads/2017/07/IMG_0376.jpg)
A költségvetésről a vezérigazgató-helyettes a többi között azt is elmondta, hogy 50 százalékra emelik a digitális felületekre szánt összeget, ezen kívül gyors reagálással, új kampányokkal segítik a turizmust.
![Az előadó Kiss Róbert Richard.](http://www.globoport.hu/wp-content/uploads/2017/07/IMG_0396.jpg)
A rendezvényen előadást tartott Paul Holmes neves PR szakértő és Dr. Kiss Róbert Richard is, aki szerint már a turisztikai oldalakon is megjelentek a hivatásos trollok, akik a megbízó érdekeinek megfelelően alakítják a foglalási oldalak kommenteit, értékeléseit.