Több mint négy évtizedes múltra tekint vissza Kína és a Cosco Shipping nevű vállalat az afrikai célú vízi áruszállítási üzletágban. Az első nagy projektnek a Tanzánia-Zambia vasútvonal építését tekintik, ehhez a munkához gépészeti berendezéseket, anyagokat, de még munkavállalókat is fuvaroztak a tengeren. A Cosco szállítási cég tavalyi afrikai teljesítményét az 5 millió dollár nyereség jól illusztrálja. A nemzetközi léptékkel mérve is a legnagyobbak között nyilvántartott flottával rendelkező kínai cég 25 hajót kifejezetten Afrikába közlekedtet, többet havi rendszerességgel. Tengerjárói dél-koreai és japán ügyfelek afrikai piaci igényeit is kielégítik. Az ázsiai ország vízi szállítási nagyvállalata hajóival igazodik a megváltozó afrikai gazdasági szükségletekhez, segítenek üzletfeleiknek megtalálni a költségtakarékos megoldásokat. A 33 afrikai országban érdekelt hajózási társaság az utóbbi időben a kikötői infrastruktúrák fejlesztésébe is bekapcsolódik, miközben besegít abba is, hogy Kína cégei csökkentsék a faanyag importjukat Afrikából, így Gabonból, Kamerunból, a Kongói Köztársaságból, ahol eddig a szabadon elérhető piacokra alapozva az illegális fakitermelés féktelen pusztításokat eredményezett. A Cosco a környezetóvásba úgy kapcsolódik be, hogy csak a hitelesen dokumentált faárut engedi hajóiba berakodni, illetve a helyi hatóságokat értesíti a szabálytalanságokról.
A kínai hajósok szépen keresnek Afrikában
Harminchárom afrikai ország kikötőibe futnak be rendszeresen kínai teherhajók, melyek egy része már eleve a kínai-afrikai útvonalakon közlekedik, igen jó hozadékkal: tavaly 5 millió dollár nyereséget termeltek vállalatuknak.
(Visited 1 times, 1 visits today)