Vennél-e Ikea bevásárlószatyrot 650 ezerért?
Az megvan, ugye, hogy a nagy márkákat próbálják majmolni az üzletláncok, szuper- és hipermarketek? Most fordítva történt. A Balenciaga divatházat ihlette meg az Ikea bevásárlószatyra.
Tudják, az a hatalmas, kék, zörgős és merev műanyag cucc, amit akkor vásárolunk fillérekért, amikor már végképp túl sok apróságot gyűjtöttünk be a bútoróriásnál. Nos, éppen ezt szúrta ki magának a baszk eredetű párizsi divatház. Arena Extra-Large Shopper Tote Bag néven hozta forgalomba, nem kevesebb, mint 2.015 euróért.
Na jó: persze ez a táska nem ugyanaz a táska. Csak éppen ugyanúgy néz ki. Leszámítva azt, hogy nem szörnyű tapintású plasztikból, hanem bőrből készül és persze a svéd cég logója is hiányzik róla.
Az Ikea sikerként ünnepli a koppintást. A történet örömére a BBC összeszedte, milyen példák voltak már korábban arra, hogy egy olcsó tömegtermékből merítettek a világmárkák. Ott volt például a Chanel Lego-táskája. Ami pont úgy nézett ki, mint a dán játék egy tégláját imitáló uzsonnás doboz, és olyan hírességek vásárolták meg 6.900 dollárért, mint Kim Kardashian, Rita Ora vagy Rihanna.
A Daily Mirror divatszerkesztője, Amber Graafland szerint az a dolog lényege, hogy az ilyen tárgyakról mindenki beszél – még ha azt mondja is róluk, hogy nevetségesek. Tehát a divatházaknak ez reklám. Aki pedig megveszi, az valószínűleg a következő szezonban már nem veszi elő. Addigra lecseng a dolog és nem divattárgy, hanem simán ciki lesz egy ilyen kétezer dolláros táska.