A rendezvény neve: Choco Togo, a témája pedig értelemszerűen a csokoládé. A március 20-22-én sorra kerülő loméi „édes program” nagyon is célirányos, az egyik fontos togói exportcikk, a kakaó piaci mélyrepülése késztette a szakmát arra, hogy a belső piacot élénkítse. A csokoládé fesztiválnak az is az előzménye, hogy hat fiatal togói a múlt évben részt vett egy szicíliai képzésben, ahol a tananyag a hagyományos csokoládé készítése volt. A Fiatalok Lendületben elnevezésű, európai uniós oktatási program kiegészítője volt számukra egy ugyancsak szakmai lehetőség, felkereshették a Cita Di Castello Nemzetközi Vásárt, mely a csokoládé kereskedelméről szólt. Azóta a fiatal vállalkozók Togóban megszervezték a most sorra kerülő Choco Togo fesztivált, mely természetesen a kóstolást, a kulturális szórakozást is kínálja, de azt is vállalja, hogy a helyi kakaótermelőknek a hazai feldolgozás lehetőségeit ismerteti, a kormányzatot pedig immáron a csokoládé exportot előmozdító cselekvésre ösztönzi. Az is része a fesztiválnak, hogy elérjék: a csokoládé csomagolásán szerepelhessen a Made in Togo felirat.
Csoki a Made in Togo jegyében
Ha nem megy a piacon a kakaó, majd menni fog az abból készült csokoládé – otthon is, illetve a külpiacon is. Fiatal togói vállalkozók – szicíliai ízekkel és ötletekkel felvértezve – építeni kezdték jövőjüket.
(Visited 1 times, 1 visits today)