Angliában most tartottak először olyan divathetet, amelynek célközönsége a muzulmán nők voltak. Azok, akik nem akarják hosszú köpenyekkel eltakarni magukat, de azért ahhoz ragaszkodnak, hogy ne mutassanak túl sokat a testükből. Modest Fashion, vagyis szemérmes divat – így hívják az irányzatot.
A résztvevő tervezők azt mondják: örömmel nyomulnának a közel-keleti piacon, de két tényező is az útjukban áll: egyrészt nagy a verseny a nagy divatmárkák részéről, másrészt pedig nincs igazán olyan esemény, amelyen felvonultathatnák a kollekcióikat.
A kétnapos londoni rendezvényen több tucat divattervező vett részt Malajziából, Indonéziából, Törökországból, az Egyesült Királyságból, Európából, a Közel-Keletről. A kifutók világán túl panelbeszélgetéseken is találkoztak. Ezeken a legtöbben arra voltak kíváncsiak, hogyan szerezhetnének befektetőket és hogyan építhetnék a saját márkájukat.
A közel-keleti terjeszkedés volt a másik fő téma, hisz a nagy és fizetőképes piac mindenkit vonz. De ehhez még hidat kell építeni, jó erőset – véli Bushra Sheik, az angliai IILA márka igazgatója. Igaz, ők nem állnak rosszul: online megrendeléseik 30 százaléka a múlt hónapban Mekkából futott be. “Ez fordulópont volt. Hogy vannak nők az Öböl környékén, akik még a postát is szívesen kifizetik azért, hogy nálunk vásároljanak.”
Qusairy Mahmood a Blancheur márka tervezője és fejlesztője Malajziában. Szerinte Dubaj az a hely, ahol jó volna terjeszkedni, a sok külföldi ott igazán multikulturális légkört teremt. De ott a legnagyobb kihívás is, amit az európai és amerikai cégek jelentenek. Ők úgy látják, hogy a Közel-Keleten a nők a pénztárcájukon túl is a nagy márkákat favorizálják. Hasonlóképpen vélekedik a ciprusi Roddiva Couture tervezője is. De mindannyian reménykednek abban, hogy a londoni divathét nekik is esélyt adott arra, hogy megismertessék magukat. Annál is inkább, mert az összes bemutatón hatalmas volt a tömeg.
Fotó: Al Arabiya
(Visited 1 times, 1 visits today)