Csalnak az autógyárak
A kocsik sokkal többet fogyasztanak, mint amennyit a cégek bevallanak.
A Mercedes A és E kategóriás autói 56%-kal több üzemanyagot fogyasztanak, mint amennyi a hivatalos eladási listákon szerepel! Ez derül ki abból a felmérésből, melyet egy Transport and Environment nevű szakértői csoport készített. Laborban tesztelték az Európában gyártott autókat, és kiderült: 42%-kal nagyobb a fogyasztás, mint amennyit a gyártók beismernek! Ez a környezetvédelmi törvények megsértését jelenti, arról nem is beszélve, hogy az autósok pénztárcáját mennyire megterheli…
Lássuk a szégyenlistát! A Mercedes autói átlagosan 54%-kal fogyasztanak többet a bevallottnál – az A és E kategóriában ez 56%. Az Audi az ezüstérmes: 49%, a harmadik a Smart, ugyancsak 49%k-al. Utánuk jön a Volvo /47%/, Peugeot és Mini 45%, BMW és Toyota 43%, Ford 42 % és Nissan 41%. A legjobban a Fiat szerepel: az olasz autógyár mindössze 35%-kal lépi túl a bevallott fogyasztást.
Mindez kínosan emlékeztet a Dieselgate-re: akkor kiderült, hogy a Volkswagen csaló szoftvert alkalmazott, hogy így csapja be a környezetvédelmi törvényeket és persze a vásárlókat. Amerikában per is volt, a Volkswagen egy zsák pénzt fizetett. A vezetőség belebukott. Aztán szép csendben kiderült: mások is ugyanezt csinálják. Most itt az újabb kínos leleplezés: az autók fogyasztása sokkal nagyobb, mint amit hivatalosan bevallanak. Kérdés, hogy lesz-e ebből a Dieselgate-hez hasonló botrány akkor, amikor az európai autógyárak büszkén közölték: soha ennyi autó nem készült kontinensünkön mint az idén.