A neten sem lehet szó a magzatok neméről Indiában
Mostantól a Google, a Yahoo és a Microsoft is blokkolja az olyan online hirdetéseket Indiában, melyben a születendő gyermekek nemének meghatározásáról van szó. A Legfelsőbb Bíróság határozott így.
Indiában a bíróság határozata nyomán a társaságok megállapodtak, és blokkolnak összesen 22 kulcsszót, ami a születés előtti nem-meghatározásra utal. A vállalatoknak mondjuk nem is volt választásuk, mert a bíróság azt mondta ki: ha nem tartják be az indiai törvényeket, akár be is szüntethetik működésüket az országban.
De miért ne lehetne tudni a gyermek nemét a születés előtt?
India az egyik olyan ország a világon, ahol nagyon kiegyensúlyozatlan a nemek aránya. Mivel a fiúgyermek még mindig többet ér a családban, mint a lány, jelenleg sokkal több férfi él az országban, mint nő. A probléma miatt India már 1994-ben betiltotta az ultrahang-vizsgálatot a gyermek nemének megállapítására. Sok szülő azonban még mindig elvégzi a tesztet, annak ellenére, hogy tudják: illegális.
Eddig az ilyen tesztek reklámjai szabadon elérhetők voltak az interneten, a keresőprogramok is megjelenítették azokat. Bár a vállalatok azt állították, hogy a kulcsszavak blokkolása más találatokat is eltüntethet, a bíróság nem engedett. Az indiai felhasználók tehát már a neten sem láthatnak tesztre utaló reklámokat.
A kérdés persze még mindig az, hogy az ilyen kezdeményezések tényleg segítik-e, hogy több nő szülessen Indiában?