Bevándorlás elleni Nagy Fal épül a Csalagút bejáratánál
Bár a brit sajtó Nagy Falnak keresztelte el, de valójában csak 13 láb (4 méter) magas lesz a betonfal, mely az eddigi kerítést helyettesíti majd Calais városában. A britek építik a Nagy Falat, mely több mint 2 millió fontjába kerül az adófizetőknek.
A cél az, hogy megakadályozzák az illegális bevándorlók bejutását a Csatorna-alagútba. A kamionok és az Eurostar vonat a célpontjaik a merész bevándorlóknak, akik olykor az életüket is kockára téve vágnak neki a Csatorna-alagútnak.
Dzsungelnek hívják a franciák azt a tábort, ahol csaknem 10 ezer migráns zsúfolódik össze. A francia rendőrség is küszködik a tábor rendjének fenntartásával. A tervek szerint fokozatosan kiürítik a Dzsungelt. A brit kormány ezt nem várja meg, hanem a saját költségén betonfalat épít, hogy így akadályozza meg a bevándorlók bejutását a Csatorna-alagútba. A kamionos cégek szerint a Nagy Fal, mely a tervek szerint az év végéig épül fel, nem old meg semmit. Ők a maguk részéről azt tanácsolják minden kamionsofőrnek, hogy óvakodjanak a leállástól a Csatorna-alagút előtti 200-250 kilométeren.
A Brexit népszavazás idején sokan azért szavaztak a kilépés mellett, mert úgy vélik, hogy Nagy-Britanniának teljes mértékben magának kellene ellenőriznie a saját határait. A londoni kormány szerint épp a bevándorlás ügye lehet a Brexit-tárgyalások egyik fő pontja. Az ellenzék szerint tökéletesen értelmetlen a Nagy Fal építése a Csatorna-alagúthoz vezető útszakasz mentén, mert az nem old meg semmit. A bevándorlási miniszter szerint viszont a Nagy Fal felépítése távol tartja a bevándorlókat Nagy-Britanniától, ezért megéri a tervezett kétmillió fontos ráfordítást.