4 millió dollárból csábítaná vissza az orosz turistákat Egyiptom
Naponta 4 millió dollárt veszít Egyiptom a brit és orosz turisták távozása miatt – számolt be az al-Dzsazíra az A321-es orosz utasszállító felrobbantása után, november elején. Ugyancsak 4 millió dollárból tervezi nagyszabású oroszországi kampányát az egyiptomi turizmus. A kérdés már csak az, mikortól.
Az Egyiptomba érkező külföldi vendégek egyharmadát oroszok tették ki 2014-ben, akik körülbelül 1,9 milliárd dollárt költöttek. Ez az ország külföldi valutában érkező összes bevételének egynegyedét jelentette. Az egyiptomi turizmus az arab tavasz óta képtelen talpraállni, és tavaly novemberben újabb mélyütést kapott.
Akkor robbant fel az orosz Metrojet gépe a Sínai-félsziget fölött és halt meg mind a 224 ember a fedélzeten. A tragédiát terrorcselekménynek minősítették, a robbanóanyag a sarmi reptéren került a gépre. Moszkva utasítására azóta nem repülnek gépek Oroszországból Egyiptomba.
Ez óriási veszteséget jelent az egyiptomi gazdaságnak, és nem szeretnék az előző holt szezont az idén télen is megismételni. Az orosz turisták visszacsalogatásán gyakorlatilag közvetlenül a tragédia óta dolgozik a közel-keleti ország. Ettől a törekvéstől nem zárkózik el Moszkva. Egyetlen kikötése van: saját emberei is jelen lehessenek az egyiptomi reptereken, működhessenek együtt a biztonsági feltételeken.
Jelenleg már Kairóban tartózkodik egy orosz biztonsági szakemberekből álló delegáció. Az orosz közlekedési miniszter, Makszim Szokolov pedig a hét elején hivatalos jelentésben értesült: a kairói reptér megfelel a légi közlekedés biztonsági feltételeinek. A RIA Novosztyi állami orosz hírügynökség információi szerint az orosz szakértők már szeptember elején meg is érkezhetnek oda.
Ebből persze még nem lehet tudni, mikorra is várható az orosz turisták visszatérése az egyiptomi üdülőparadicsomokba. Mindenesetre az egyiptomi reptereket üzemeletetők elnöke, Ilham az-Zajat bizakodó. Elmondta: amint újra kifutnak az orosz gépek, 4 millió dolláros kampányt indítanak Oroszország televízióiban, közösségi médiájában és óriásplakátjain.
Kép: Wikipedia