Rekordveszteség az Ubernél – szürke hétköznapokra vágynak a részvényesek
1,27 milliárd dolláros mínuszt mutat az Uber mérlege az első félévben. Alapítása óta a veszteség meghaladja a 4 milliárd dollárt. A részvényesek kissé idegesek. Az alapító atya azt ígéri: szeptembertől nem a növekedésre, hanem a profitra koncentrál.
Kínos kivonulás Kínából
A világ legnagyobb piacáról úgy távozik az Uber, hogy marad. A kínai Uber részvényeseként próbál hasznot húzni az 1,4 milliárdos piacból. Óriási álom volt a Mennyei Birodalom meghódítása az új tipusú taxizás számára. Az eredmény csúfos kudarc lett: több mint kétmilliárd dollárt veszített az amerikai óriás. Peking ugyanis foggal-körömmel védi a saját piacát. Ezt az Uber fő részvényese, a Google már megtanulhatta. A stratégiai terülteken a kínaiak ragaszkodnak ahhoz, hogy saját cégek legyenek a piacvezetők.
Már Amerika sem az igazi
Még kellemetlenebb az Uber számára, hogy az amerikai piac sem hozza már a pénzt. A második negyedév 100 millió dolláros veszteséget produkált. Hiába dicsekszik azzal az alapító atya, hogy San Francisco után New Yorkban is lenyomták a hagyományos taxisokat, ha nincs nyereség! Most megpróbálják visszafogni a növekedést, és a profitra koncentrálnak. A kínai kivonulás ilyen szempontból jó üzlet, hiszen csökkenti az Uber globális veszteségét. Csakhogy a 2011-ben alapított cég már több mint 4 milliárd dolláros veszteséget halmozott fel. Az Uber részvényesei kezdenek türelmetlenek lenni: a látványos akciók helyett szürke hétköznapokra és csinos profitra vágynak…