Nem kell fuvarozónak lenned, hogy a kocsiddal pénzt keress
Milyen jó volna, ha nem kellene a benzinért fizetnünk! Sokak álmát váltja valóra egy orosz startup, a StickerRide. A fejlesztők szerint a benzinpénz biztosan megkereshető vele.
Regisztrálj a StickerRide alkalmazásra (IOS-en és Androidon is működik). Töltsd fel az autód adatait és az adatbázisból válaszd ki a neked tetsző terméket, hirdetendő szolgáltatást. Menj el a kijelölt autómosóba, mosasd le a kocsid, várd meg, míg felragasztják a kiválasztott reklám matricáját és vezess.
Minél többet rovod az utakat a matricával, annál több pénzt kereshetsz. Az Oroszországban 2014-ben indult StickerRide-al átlagosan havi 50-60 (14.000-17.000 Ft), de akár 320 dollárt (90.000 Ft) is gyűjthetnek az autósok – derül ki a Russia Beyond the Headlines cikkéből.
Világos, miért jó ez az autósoknak. De miért hirdessen valaki így a szokásos tömegközlekedéses módszer helyett? A két eljárás valóban hasonló összeget vár a megrendelőtől, de a StickerRide pontos adatokkal szolgál, mikor és merre tart az adott autó, és hogy körülbelül hány ember látta a matricát. Így sokkal átláthatóbb egy-egy kampány és a szokásosnál akár háromszor nagyobb közönség is elérhető.
A megrendelők között olyan gigamárkák is vannak, mint például a Gillette, a Marvel és az N&B Bank. A fejlesztők azt sem zárják ki, hogy idővel az adott márka nagykövetévé válhat egy-egy konkrét autós. Oroszországban nem egy flashmobot és közösségi kampányt is szerveztek már a matricás autókhoz kapcsolódóan.
Az is igaz, hogy az orosz applikációhoz nagyon hasonlít a Carvertise és a Wrapify. Előbbi azonban csak helyi kliensekkel dolgozik, utóbbi pedig egy évvel később indult. Ráadásul a StickerRide már külföldön is terjeszkedik. Nemrég nyitotta meg irodáit Londonban, Los Angelesben és még az idén megérkezik Franciaországba, illetve másik hat európai és ázsiai országba.