A Mattel már 1992 óta készül jelölt-babákkal az amerikai elnökválasztásokra. De az most fordul elő először, hogy az elnök és az alelnök baba egyaránt – nő.
Arra akarják biztatni a kislányokat, hogy ne idegenkedjenek a gondolattól: akár nagyhatalmú vezető is válhat majd egy szép napon belőlük – hangsúlyozza a világ legnagyobb játékgyártója. Már kutatást is végzett a Mattel. Eszerint az amerikai kislányoknak mindössze 39 százaléka táplál ilyen ambíciókat. A cég ezt kevesli – szeretné, ha többen kergetnének nagy álmokat arról, mi minden lehet még belőlük. Erre inspirálná őket a Barbie-páros, az elnök és az alelnök. Pláne olyan területeken, amelyeken ma még alulreprezentáltak a nők – mondja Lisa McKnight, aki maga is nő és alelnök – a Mattelnél.
A már lassan 60 éves Barbie az utóbbi két évben egyébként is drasztikus átalakuláson ment keresztül. Már nem feltétlenül fehér, angolszász és protestáns: alkalmazkodott az új időkhöz és a politikai korrektséghez, különböző bőrszínnel, szem- és testformával, haj- és frizura-típussal kerül a polcokra. Mert a régi, nádszálderekú, dúskeblű, sápadt Barbie bírálói szerint rossz üzenetet közvetített a gyerekeknek, és nem csak a szépségről.
Az elnök és alelnök Barbie is különböző haj- és bőrszínben, változatos testfelépítéssel készül, és párban, 24 dollár 99 centért vásárolható meg az amerikai üzletekben. A hiradókban Hillary Clinton kampányát rokonszenvvel figyelő szülők vélhetően aligha fognak ennyi pénzt sajnálni érte.