Hazai kisvállalatok nagy jövő előtt Európán kívül

A hazai kis- és középvállalatok exportjában komoly tartalékok vannak.  A hazai export 80%-a az EU-országokba irányul. Az EU-n kívül azonban jóval nagyobb piacbővítési esélyei vannak a hazai kkv-knak.

Kevés hazai kkv tudja, hogy a külpiacok felé kitörést, terjeszkedést intézmények segítik. Ha tudnák, talán többen merészkednének az országhatáron túlra, onnan keletre, délre. Piacbővítés exporttal – a hazai kkv-k esélyei az EU-n kívül címmel tartott konferenciát a BKIK IX. osztálya és a Piac & Profit. Balogh Sándor, az AHU (Afrikai-Magyar Egyesület) elnöke is előadást tartott, melyben ismertette a BKIK kkv-k számára végzett nemzetközi tevékenységét és bemutatta az alakuló HTCC hálózatot. A HTCC a Hungarian Trade and Cultural Center, Magyar Kereskedelmi és Kulturális Központ angol kezdőbetűiből képzett rövidítés, a világ számos pontján már megnyílt központokról van szó, amelyek a magyar és a helyi vállalkozóknak nyújtanak üzleti szolgáltatásokat az együttműködés előmozdítása érdekében. Az AHU komoly szerepet vállalt az afrikai hálózat kiépítésében, első körben Marokkóban, Ghánában és Ugandában. A konferencián az exportfinanszírozásról és exportbiztosításról, a Nemzeti kereskedőházakról, a partnerkeresésről, az exportőröknek nyújtott banki szolgáltatásokról és a kintlévőségek kezelésről hallgathattak előadásokat a résztvevők.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez