Mire tanítja a francia Eb a magyar vizes vb-t?
Turisztikai szempontból nem elhanyagolható hatásai és tanulságai vannak a mostani foci Eb-nek. Vajon mit érdemes megtanulni ezekből a jövőre vizes világbajnokságot rendező Magyarországnak? – erről beszélt Kiss Róbert Richárd turisztikai újságíró az M1 ma reggeli adásában.
A mostani foci Európa-bajnokság körülbelül 350-400 milliárd forintnyi bevételt hoz a francia turizmusnak. Ez az eltöltött éjszakák számából, a belépőjegyek árából és a nyilvánvaló fogyasztásból jön össze.
Ezenfelül vannak a nehezen számszerűsíthető dolgok. Ilyen például a szuvenírek vásárlása, illetve van még az úgynevezett “good feel” faktor. Ha a hellyel kapcsolatosan kialakul egyfajta jó érzés, akkor az utazó vissza fog térni, de legalábbis jó hírét kelti a világban. Ráadásul ez a jó érzés a helyiek hangulatát is emeli.
Mindezeket figyelembe véve gazdasági és országimázs szempontból nagyon megéri sporteseményt, vagy bármilyen fesztivált rendezni. Magyarországon például az látszik, hogy az adott eseményre érkező külföldi turisták 70-80 százaléka arra is szán egy-két napot, hogy kigyönyörködhesse magát Budapestben. A vidéki fesztiválok vendégei pedig az esemény vonzáskörzetét nézik meg alaposabban, amiből a helyiek mindenképpen profitálnak.
Kép: Wikipedia