A bolíviai elnök még december 20-án tárgyalt a Xi Jinping kínai állfővel a több mint 1500 kilométeres vasútvonal megépítésének tervéről.
A projekt szerint a mintegy 10 milliárd dolláros befektetésből megépülő vasútvonal a brazil határ menti Puerto Suarezből indulna, majd az ország fő kokatermesztő régióján, a Chaparén keresztül vezetne Peru csendes-óceáni kikötőihez.
Az új útvonal Morales szerint lehetővé tenné, hogy a brazil mezőgazdasági termékek a chilei Horn-fok helyett egy olcsóbb és gyorsabb útvonalon jussanak ki az ázsiai piacokra.
A bolíviai vasútvonal döntő többségében kínai befektetők segítségével épülne meg, így a „Ferrocaril interoceánico” névre keresztelt projekt a Nicaragua csatornával karöltve immár a második fontos latin-amerikai közlekedési infrastruktúra-beruházás lesz amit a Kínai Népköztársaság finanszíroz majd.
Érdemes megjegyezni, hogz jórészt szintén kínai pénzekből valósulhatott meg az első bolíviai műhold – a Tupac Katari – fellövésének terve is, ami ékes bizonyítéka annak, hogy a keleti óriás kiemelt helyen kezeli a fejlődő világ által kínált befektetési lehetőségeket.