Andrés Barreto, a latin-amerikai Zuckerberg

A 27 éves kolumbiai Andrés Barretót méltán nevezik Latin-Amerika Zuckerbergjének. A fiatal internetes vállalkozó még 18 éves egyetemistaként indította a régió egyik legnívósabb cibervállalkozását, a Socialatom PR-céget.

 

 

Ha esetleg a Socialatom név nem hangzana ismerősen, a neten gyakran szörföző olvasók biztosan hallottak már a Groovseshark zeneszolgáltató platformról, amely létrehozása szintén a kolumbiai fiatal nevéhez fűződik. A Groovshark rendkívül sikeresen kezdeményezésnek bizonyult, mára nem kevesebb, mint napi 30 millió zeneszámot töltenek le róla a felhasználók naponta.

Barreto, mint sok más sikeres vállalkozó úgy tartja, hogy jobb több lábon állni, így 2008-ban a fiatal üzletember elindította a PulsoSocial névre keresztelt, kifejezetten a latin-amerikai vállalkozások népszerűsítésével foglalkozó honlapját, majd 2010-ben Onswipe, később pedig az Atom Accelerator és a CodeRise projektekkel öregbítette hírnevét a világpiacon és a világhálón.

A kolumbiai netvállakozót nemrégiben beválogatták a világháló legbefolyásosabb 20 latin-amerikai gondolkodójának elit klubjába és az is figyelemreméltó, hogy a Sony és az EMI Music jogászai is Barreto fejét követelték a Grooveshark miatt, ami jól mutatja, hogy az akkor alig 20 éves vállalkozó képes volt nagyobb tőkebefektetés és kapcsolatrendszer nélkül a piac nagyhalainak is fejtörést okozó, életképes üzletet indítani.

Barreto az RT orosz hírügynökségnek adott interjújában kifejtette, hogy bár az Egyesült Államokban indult karrierje, ma már Latin Amerikában dolgozik szívesebben, mivel nagy lehetőségeket lát a régióban, legyen szó a felfedezésre váró piacokról vagy a fiatal vállalkozók kreativitásáról.

Az ifjú biznisz man a latin-amerikai kontinens fejlődésének motorjaként a középosztály növekedését, valamint a térség gazdag nyersanyag forrásait jelölte meg.

A netes vállalkozások sikeréről beszélve Barreto hangsúlyozta, hogy a jó ötletek, bár fontos kiindulási pontként szolgálnak, önmagukban vajmi keveset érnek.

„Ha azt hiszed, hogy valami teljesen egyedülállót találtál ki, vagy nem tudsz megfelelően keresni a neten, vagy jó eséllyel az ötleted nem ér fabatkát sem. Ami igazán fontos az az ötlet megvalósítása.” – mondja Barreto.

Amikor az RT újságírója arról faggatta a kolumbiai szakembert, hogy milyen tanácsot adna a fiatal üzletembereknek, Barreto kifejtette, hogy mivel sok esetben a kezdő latin-amerikai vállalkozók se tőkével, se kapcsolatrendszerrel, se tapasztalattal nem rendelkeznek, így mindenképpen érdemes akár botlások és kudarcok árán is próbálkozniuk egy saját vállalkozás életre hívásával, hiszen „egy-egy üzleti bukás jobb gyakorlati iskola, mint egy több éves közgazdasági mesterképzés.”

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez