Így változtatja meg a brüsszeli támadás az európai légiközlekedést

Az utóbbi években , hála a fapadosoknak és a schengeni övezetnek, az európai légiközlekedés olcsó lett, és egyszerű. Rászoktunk, hogy az otthon kinyomtatott beszállókártyával a lehető legkésőbb, a gép indulása előtt alig fél órűval érkezzünk a reptérre. No ennek, úgy tűnik, vége.

A világ más részein már évek, évtizedek óta gyakorlat hogy már a reptér területére sem engednek be akárkit, akárhogyan. A biztonsági intézkedéseknek sok szintje van. A kiemelten terrorveszélyes helyeken, mint például a tel-avivi vagy az erbili reptér, már jóval a terminál megközelítése előtt megkezdődnek az ellenőrzések. A gépkocsiknak betonakadályokkal telirakott utakon kell szlalomozni, és minden egyes  gépjárműbe benéznek a biztonságiak, akár ellenőrzik is a csomagteret.

 

Ha erre nem is kell számítani – a nagyon forgalmas európai reptereknél, mint Párizs vagy London  légikikötői ez gyakorlatilag lehetetlen is lenne – de az valószínű, hogy a reptereken ezután nem lehet ellenőrizetlenül megközelíteni majd a check-in  területét. Sok – Európán kívüli  – reptéren már most is gyakorlat, hogy a terminál bejáratánál helyezik el az első   biztonsági ellenőrzést. Itt már elkérik a jegyet vagy a beszállókártyát és az útlevelet (amelyeket még többször ellenőriznek később is), és átvilágítják a poggyászt is. Ezt természetesen követi a “rendes” megszokott biztonsági ellenőrzés a check-in után.  Ha      ezt bevezetik Európában is – ami elég valószínűnek látszik – akkor ez új szűk keresztmetszetet jelent majd a reptereken, újabb sorbaállást, és így azt, hogy jóval korábban kell kiérni, mint eddig szoktunk. Minden valószínűség szerint a “rendes” biztonsági ellenőrzések is komolyabbak lesznek.

A növekvő biztonsági ellenőrzések költségeit minden bizonnyal érvényesítik majd a jegyek árában is. De ez még csak az egyik gond – a nagyobb az lehet, ha kisebb, másodlagos repterek egyáltalán nem felelnek meg a szigorúbb biztonsági követelményeknek, vagy éppen nem tudják-akarják azokat teljesíteni. Akkor a fapadosok   kénytelenek lesznek a drágább, nagy reptereket használni – ami ismét csak az árak emelkedését hozza magával.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez