Felháborodott az internet a dobozos pucolt narancson
Az amerikai Whole Foods nevű áruházlánc mindig is büszke volt arra, hogy milyen környezettudatosan és egészségesen áll az általa kínált élelmiszerekhez. Ezért különösen kínos a legújabb botrány, melyet egy új termékük, a pucolt, műanyag dobozban kapható narancs okozott. Pedig a Whole Foods 2008-ban még a nejlonzacskókat is betiltotta üzleteiben.
Az egyfontos, tehát körülbelül félkilós kiszerelésben egy már meghámozott narancs található, ami 5,99 dollárért lehet a miénk. A borsos, nagyjából 1700 forintos ár mellé társul az a tény is, hogy az egész teljesen feleslegesnek tűnik. Miért lenne jó ötlet az eredetileg héjjal rendelkező gyümölcsöt egy külön erre a célra gyártott műanyag dobozba rakni? Ha valamivel, hát ezzel biztosan nem szorítják vissza a környezetszennyezést.
A narancsokról készült fotó rövid időn belül bejárta az egész internetet a Twitteren keresztül. Összesen 65 ezerszer osztották meg. A felháborodás elérte a célját: a Whole Foods kevesebb, mint három órával a kép feltöltése után bejelentette, hogy leveszi polcairól a terméket.
Akadtak azonban, akik felhívták a figyelmet még valamire: nem feltétlenül csak a lusta és környezetszennyező embereknek jött jól a hámozott narancs.
„Bár én is ugyanúgy aggódom a környezetünkért, és jobban örülnék, ha találtak volna környezetkímélőbb csomagolást, ez a termék igazán jól jöhet a fogyatékkal élőknek” – írta egy Kim Sauder nevű Twitter-felhasználó.
Mások szerint az öregeknek vagy a fájdalmas betegségekben szenvedőknek is szükségük lehet előhámozott gyümölcsökre. Ők úgy vélik: könnyen lehet, hogy az ableism, tehát a fogyatékkal élőkkel szembeni előítélet húzódik meg a háttérben, hiszen sokan nem is gondolnak bele, hogy bizonyos embereknek jól jöhet az ilyesmi.
Fotó: Twitter