Padlógázzal a Ford

A piac szebbik arcát látja az amerikai autógyártó a közel-keleti és afrikai térségben, az elmúlt pár évben megkezdték, a jövőben pedig folytatják a terjeszkedést.

Óriási növekedés – fejtette ki várakozásainak lényegét Bob Shanks, a Ford pénzügyi vezérigazgató-helyettese. Az eddigi eladási adatok alapján sem rossz a piaci pozíciója az autógyártó nagyvállalatnak, a Közel-Keleten és Afrikában 200 ezer személygépkocsit és tehergépjárművet adtak el évente, ez ötszázalékos piaci részesedést takar. A Közel-Kelet mellett Dél-Afrika a „nagyfogyasztó”, itt 60 ezer Fordra találtak vevőt. Az utóbbi négy évben a Ford Asia-Pacific-Afrika üzleti egysége már mintegy 60 százalékos növekedést mért a térségben, és az előrejelzés 2020-ig további 40 százalékot mutat. A Fordot információkkal kiszolgáló Boston Consulting Group a keresletnövekedés fő terepének Szaúd-Arábiát, Algériát és Iránt feltételezi, bár Iránra politikai okokból óvatosan tekintenek.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez