Az Uber-taxi után itt a hiperolcsó motor-Uber
Egyelőre Bangkokban, de ha beválik, hamarosan megjelenhetnek az Uber-motorok Ázsia, vagy akár Európa más nagyvárosaiban is.
A bangkoki taxisoknak nincs túl jó hírük, bár a kocsik az uncsi sárga helyett igazán trendi neonszínekben pompáznak, arra nehéz rávenni a sofőröket (nem csak nekünk, külföldi turistáknak, de a helyieknek is), hogy kapcsolják be az órát, és a kötelező – egyébkánt elég alacsony – áron fuvarozzanak. A thai fővárosban talán éppen ezért volt hatalmas siker az Uber, amikor megindult a szolgáltatás. Persze Bangkokban mindig is volt alternatíva – hatalmas számban vannak háromkerekű tuktukok, no meg motoros taxik. Őket onnan lehet megismerni, hogy vezetőik sárga egyenmellényt hordanak, és a hatalmas forgalomban hajmeresztő sebességgel mutatnak be nyaktörő mutatványokat.
Ezt a piacot bolygatja most fel az Uber-motorok megjelenése. A rendszer az autós uberekhez hasonló internetes szolgáltatáson alapul , és – természetesen – sokkal olcsóbb a már így sem túl drága motorostaxinál. Douglas Ma, az Uber ázsiai regionális igazgatója egyelőre nem árulta el, hogy hány motorral indulnak, de az első – szerdai – napon hatalmas volt a kereslet.
Ma azt is elmondta a Bangkok Postnak, hogy Bangkok kísérleti terep, de ha beválik a motorozás, akkor Ázsia más nagyvárosaiban – Jakartában, Manilában – is bevezetik, és az sem kizárt, hogy világszerte megindítják ezt a szolgáltatást. A Motortaxisok Egyesülete – mint minden hasonló szervezet az egész világon – tiltakozik. Maguk a motorosok pedig igencsak megosztottak – volt, aki felcsapott Uber-sofőrnek, és volt, aki azt mondta a Bangkok Postnak, hogy annyiért, amit az Uberben kérhet el egy fuvarért, már nem éri meg motorozni.