Escobar™ – a kolumbiai márkavétó

A kolumbiai kormány kategorikusan visszautasítja, hogy Pablo Emilio Escobar Gaviria, az egyik leghíresebb drogbáró nevét mint levédett márkát regisztrálják az országban.

 

 

 

A kereskedelmi és ipari főfelügyelőség jottányit se enged álláspontjából, mely szerint az Escobar márkanév bejegyzése erkölcstelen és a közrendre nézve pedig kifejezetten veszélyes volna.

“A Pablo Escobar név egyet jelent a Kolumbián a nyolcvanas és a kilencvenes években végigsöprő erőszak hullámmal, amelynek több ezren estek áldozatul” – áll a szervezet sajtóközleményében.

A márkanevet María Isabel Santos Caballero és Juana Manuela és Sebastián Marroquín Santos, a Medellín kartell fejének özvegye és gyereki kívánták levédetni, mégpedig oktatási, képzési és ismeretterjesztési célokkal.

A drogbáró özvegye szerint a patinás név alatt futó kereskedelmi tevékenység éppen az erőszak megelőzését valamint a társadalmi béke és az emberi értékek megőrzését tekintette fő missziójának, bár arra nem tért ki, hogy ezt hogyan is tette volna.

2012-ben Sebastián Marroquín Santos, az 1993-ban nem éppen ágyban és párnák közt elhunyt narkókirály fia avval hívta fel magára a figyelmet, hogy apja képmásával díszített pólókat dobott piacra, ami nem kis summát hozott a volt Escobar, ma Marroquín Santos néven Argentínában elő családnak.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez