Luxust, izgalmakat, érdekességeket és különlegeségeket keresik a külföldiek Magyarországon
Az Utazó volt Magyarország első nagyközönségnek szóló turisztikai magazinja, amely 1998-ban jelent meg először hazánkban. A turisztikai szaklap lassan több mint tizenhat éve pedig minden évben szavazást hirdet olvasói részére, hogy az elmúlt évben mely turisztikai szolgáltatót tartották a legjobbnak, a legkiemelkedőbbnek Magyaroroszágon. A díjátadás mindig komoly figyelem övezi az idegenforgalmi és vendéglátói szektorban, amit idén február 10-én, a Turizmus és Profit évadnyitó konferenciáján nyújtottak át. Dr. Érsek M. Zoltánnal, a magazin alapítójával és főszerkesztőjével beszélgettünk az díjátadóról, a magyar turizmusról és a minőségi, illetve luxusszolgáltatások fontosságáról.
„Mindig akadnak olyan nyertesek, akik már nem először kapják meg a díjat, ez pedig azt mutatja, hogy van egy olyan minőség iránti igény és elkötelezettség Magyarországon, aminek egyre több szolgáltató megtud és meg is akar folyamatosan felelni, amit nagyon jó látni” – mondta dr. Érsek M.Zoltán, Az Utazó magazon főszerkesztője a Globoport.hu-nak.
Korábban ugyanis többszőr előfordult, hogy több topon lévő szolgáltató azt hitte, hogy több bevételhez tud jutni, hogyha vissza vesz a tempójából és szolgáltatásainak minőségből, de ugyanazon az áron értékesíti. Egyrészük ugyanis azt hitte, hogy ezt a vendégek nem fogják észrevenni. „Ez azonban bebizonyosodott, hogy nem igaz” – mondta Az Utazó főszerkesztője, aki hozzátette, hogy most mar egyre több olyan szolgáltató van Magyarországon, aki nem követik ezt a magatartást és elkötelezettek afelé, hogy évről-évre egyre jobb minőséget tudjanak nyújtani, produkálni vendégeik számára. „Ez pedig jó dolog” – mondta Érsek M. Zoltán, aki ezután kitért arra is, hogy évente egyre több külföldi turista érkezik hazánkba, akik közül egyre többen keresik a minőségi szolgáltatásokat hazánkban.
A fiatalok, a diákok és a fapadossál érkező turisták zöme az olcsó, szállásokat, éttermeket keresik és csak pár napig tartózkodnak az országban. Azonban egyre nagyobb számba érkeznek Magyarországra olyan turisták is, aki több pénzzel és idővel rendelkeznek, ezért többet is hajlandóak fizetni és itt tartózkodni. Ahhoz, hogy ezekből a vendégekből több legyen és többen is visszatérjenek, ahhoz viszont minőségi szolgáltatásokra van szükség, ami kielégíti az igényeiket – hívta fel a figyelmet Érsek M. Zoltán, jelezve, hogy ehhez jó szállodákra, programokra, üzletekre és attrakciókra van szükség.
A főszerkesztő külön hangsúlyozta, hogy a gazdagabb turisták magyaroroszági megjelenéséhez nagyban hozzájárult az is, hogy már több olyan minőségi légitársaság is jelen van nálunk, mint a Qatar és a Turkish Airways. „Ezeknek a légitársaságoknak a megjelenése tette lehetővé azt, hogy egy olyan vendégkőr érkezzen Magyarországra, akik Nyugat-Európában, Ázsiában és bárhol máshol a világon a legjobban fizetők közé tartoznak” – mondta a szakújságíró, aki hozzáfőzte, hogy természetesen ezek a vendégek már a luxust keresik a nálunk, ami viszont rendkívül fontos ennek a szolgáltatói szegmensnek, hogy fennmaradjon, fejlődni és fejleszteni tudjon, mivel ezáltal Magyarország turisztikai kínálta is színesebbé válik.
Jó példa erre, a Prestige Hotel Budapest, amely különleges építészeti megoldásaival és rendkívül magas színvonalú szolgáltatásaival elnyerte az év szállodája díjat. Érsek M. Zoltán elmondta, hogy a szálloda már megnyitásának első hónapjaiban majdnem teltházzal üzemelt és olyan vendégkőrt fogadott, akik nem csak értékelték, de keresték is a jó minőséget és az újdonságokat. A Prestige Hotel példája mutatja, hogy sok vendég nem feltétlenül csak a nagy luxushotelekben, szállodaláncokban szeretnének megszállni, hanem a kisebb, hangulatosabb és nem utolsósorban izgalmasabb helyeket is keresik.