Ilyen lesz Amerika hatodik generációs lézerágyúval felszerelt harci gépe
Egyelőre csak pár kockányit látunk belőle – egy a Super Bowl idejére időzített új reklámban, de az is igen érdekes.
A Northrop-Grumman az első olyan haditechnikai cég, amelyik a világ legdrágábban mért reklámidejében a Super Bowl alatt hirdet. Nem kis összegekről van szó itt – egy fél perces reklám Amerika kedvenc focidöntőjének szünetében 5 millió dollárba – közel másfél milliárd forintba kerülhet. Aki itt reklámoz, annak van pénze, és nagyon akar valamit. Nos az Egyesült Államok egyik legnagyobb haditechnikai gyártójának nagyon is van pénze, és még több pénzt, konkrétan állami megrendelést akar. és most fekszik a Kongresszus előtt a következő n agy hatótávolságú stratégiai bombázó projekt, amire 60 milliárd dollárt költenének el. Ehhez képest a Super Bowl hirdetés költsége tényleg kicsiség. Az új stratégiai bombázóra cserélnék a már régóta elavult, de még mindig csatasorban álló B-52-eseket. A gépek (hiszen a N-G nbem az egyetlen pályázó) tervei már készen állnak, és egyelőre -természetesen szigorúan titkosak. Éppen ezért a reklámban magából a bombázóból nem sokat látunk, egy batman-stílusú hangárt, és egy letakart hatalmas, de láthatóan igen félelmetes valamit. vagy inkább csak annak a sziluettjét.
meg lehet villantani viszont valami már – az új, hatodik generációs vadászt. Azért ,mert ez egyelőre csak egy koncepció, hiszen az F-22-esek, F-35-ösök még bőven ifjúnak számítanak. tehát a hatodik generációs gépek csak évtizedek múlva kerülnek gyártásra. De kétségtelenül érdekesek – nincs például farokrészük – ilyen csupaszárny megoldásokkal már sokszor kísérleteztek. Azt is suzgallják, hogy ezek a gépek már nem hagyományos fegyverekkel lesznek felszerelve, hanem a most még fejlesztés alatt álló lézerágyúkkal.