Uncsi lett a Krím csábítónak szánt reklámja
A borsos integrációs árért cserébe több bőrt is igyekszik lehúzni a Krímről a Kreml. A külpolitikai siker, a nemzeti büszkeség mellett menő turisztikai célpontként is pozicionálják, és mint ilyet, meg is hirdetik. Nem mindenkinek tetszenek azonban a reklámvideók.
Meglep, elbűvöl, meggyógyít, megajándékoz, megvendégel – ezekkel a kijelentésekkel csábít a Krím-félszigetre a legújabb reklám. A szokásos épületek, tengerpartok, szállodák és konyhák képeit felvillanó címszavak kommentálják.
„Tudjuk, hogy egy kisfilmben képtelenség bemutatni a félsziget minden lehetőségét. Mégis igyekeztünk megmutatni a csodálatos panorámát és látnivalókat, amelyek senkit sem hagynak hidegen” – idézte a Krím turisztikai miniszterét, Szergej Sztrelbickijt a sostav.ru kreatív hírportál.
Ha valakinek hiányérzete volna a fenti videó miatt, eláruljuk, hogy a lassan két éve Oroszországhoz csatolt Krím-félszigetnek nem ez az első reklámja. A tavaly júliusban megjelent verte eddig a legnagyobb port. Az orosz tévécsatornákon sugárzott kisfilmet nemcsak a kreatívok kifogásolták, de a nézők is parodizálták (lásd legalul).
A nyaralás célpontjáról tart kupaktanácsot egy orosz család. Miközben mindenki vágya tárgyát sorolja (homokos tengerpart, delfinek, pihenés, extrém sport, hegyek, barátok, kastélyok, finom ételek, olcsó árak), a képeken meg is jelennek. A nagymama azt hangsúlyozza, hogy “a miénk” legyen. Végül az apa konstatálja: „Egyszóval a Krímbe!”
Kép: Wikimedia Commons