A Kempinski az év ötcsillagos szállodája – jelentősen nőttek a hotelbevételek 2015-ben
Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke szerint jó évet zártak a magyar szállodák. A szakember az Év szállodája 2015 díjátadó gáláján beszélt minderről a budai Hiltonban.
Tavaly 7%-os vendégéjszaka-növekedést és 10%-os bevételnövekedést értek el a szálláshelyek üzemeltetői. A GDP 9%-át adja a turizmus, így ez sokat ígérő eredmény- értékelte mindezt az NGM államtitkára, Lepsényi István.
Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese kiemelte a marketingszervezet és a szállodaszövetség sikeres együttműködését.
2015-ös teljesítményük alapján a nevezők közül az év szállodái lettek:
5*: Kempinski Hotel Corvinus, Budapest
4*: Residence Ózon, Mátraháza,
Budapest Airport Hotel Stáció
3*: Casati Budapest Hotel
Az értékelésben egyebek közt a személyzet felkészültsége, az innováció, az eredményes gazdálkodás, a társadalmi felelősségvállalás mértéke egyaránt fontos szempont volt.
Különdíjat kapott dinamikus teljesítménynövekedéséért a Hotel Avantinus, Nyíregyháza. A marketing- és értékesítési innovációt a gyenesdiási Katalin hotelnél díjazták. Az üzemeltetési innivációt a Four points by Sheraton, Kecskemét hotelnél ismerték el. Legjobb személyzeti politika: Radisson Blu Béke Hotel. Legjobb CSR: Ibis Budapest City. Főnix díj, a sikeres újrapozicionálásért: Greenfield Hotel, Bükfürdő. Az év tematikus szállodája: Spirit Hotel Sárvár.