15 milliárdot bukott egy nyugdíjas pár – hibás app miatt
A világ legszerencsésebb embereinek érezték magukat, aztán a legszerencsétlenebbeknek. Egy nyugdíjas angol házaspár eltalálta mind a hat számot a karácsonyi lottón, de a nyereményt soha nem vehetik át.
Először ünnepeltek, aztán sírtak. Edwina és David Nylan most próbál kigyógyulni a másnaposságból, amit az elillant szerencse okozott nekik.
A nyugdíjas pár ugyanis azzal szembesült, amikor felhívta a lottótársaságot 35,4 millió fontos (több, mint 15 milliárd forintos) nyereménye miatt, hogy lekéste a húzást.
“Megpróbáltunk nevetni rajta, de teljesen kétségbeestünk” – idézi az asszonyt a Huffington Post. “Évekig költöttünk lottóra, és ez a pénz megváltoztathatta volna az életünket. Úgy érezzük, mintha kitrükköztek volna belőle.”
A pár azt meséli, hogy egy telefonos applikáción keresztül vették a szelvényt december 23-án. Amikor az figyelmeztette őket, hogy nincs elég pénz a lottószámlájukon, tettek még rá. Aztán random megjelöltek hat számot, és az app megerősítette a vásárlás tényét. De a lottótársaság szerint ennek nincs nyoma.
Pontosabban annak van nyoma, hogy a pár többször is megpróbált pénzt adni a számlához, ahogy közeledett a húzás ideje, de azt állítják az illetékesek, hogy a határidőig nem regisztrálta a rendszer a végrehajtott tranzakciót.
“Amikor valaki sikeresen vásárol egy lottószelvényt a lottózó oldalán, akkor megjelenik a képernyőn a vétel megerősítése, e-mailt is kap erről, és a saját online lottó felhasználói fiókjában is láthatja a szelvényét” – mondta a Telegraph-nak a lottótársaság szóvivője. Edwina beismerte, hogy nem emlékszik rá, ellenőrizte-e a dolgot, mert a karácsony jött, és ő nagyon elfoglalt volt.
A befizetés végül is megjelent a rendszerben, de a határidő után – értesült a Mirror. “Minden álmunk összeomlott” – mondják Nylanék.