Nagyon nem cuki ez a karácsonyi reklám
Tömegek szívét rabolják el a meghatóbbnál meghatóbb és kedvesen vicces karácsonyi hirdetések már október végétől. Ebbe a trendbe nagyon nem illeszkedik Torontó egyik menő negyedének egy kirakata.
Emlékeznek arra, amikor a Jóbarátok sorozat egyik karácsonyi részében Phoebe egy koponyával érkezik a többiekhez? A döbbent barátoknak elmagyarázza, hogy annak idején így emlékeztette őket a mama, hogy az emberek Karácsonykor is meghalhatnak.
Valami ilyesmiből indulhattak ki a #TheWindowProject szervezői, amikor berendezték a torontói Untitled & Co üzlet kirakatát. Az utcára néző ablak mögött egy karácsonyozó család ül az asztálnál. A hangulat azonban kicsit sem ünnepi: az apa éppen az anyát készül megütni a gyerekek szeme láttára.
Ezzel a jelenettel nem egyszerűen a családon belüli erőszakra kívánják felhívni a figyelmet, hanem annak növekvő mértékére az ünnepi időszakban. Ilyenkor 30 százalékkal többször fordulnak segítségért a rászorulók – állítják a statisztikák.
A szokatlan karácsonyi reklámmal az áldozatok megsegítésére buzdít az FCB Toronto ügynökség és a női menedékházakat működtető Association of Interval & Transition Houses (OAITH). A járókelők 5 kanadai dollárral (1050 forint) segíthetik a támogatásra szoruló nőket és családjaikat Kanadában. Nem lendíti kezét az apa, ha telefonjukon keresztül elküldik az összeget.