Miért jó nekünk, ha gulyást esznek Malawiban?
Hosszú sorok álltak sorban gulyásért Malawiban a magyar napok keretében. Nem öncélú gasztronómiai kalandot szervezett csupán a Magyar Kereskedelmi és Kulturális Központ, hangsúlyozta Kiss Róbert Richárd újságíró a Poptarisznya műsorában.
Valószínűleg tanácstalanul tárná szét a karját az utca embere, a mit tud Malawiról kérdésre. Bár jelenleg elég szegény a 16 milliós dél-kelet afrikai ország, nyitott piacával nagy lehetőségeket tartogat a magyar vállalkozásoknak.
A hitetlenkedőknek a dánok példáját érdemes megfontolni. Mivel még nincs konkurencia, a dán sörgyár termékei mindenhová elérnek Malawiban és meg is vásárolják a helyiek. Követik már a dánokat többek között a portugálok, a kínaiak, a franciák.
A magyar cégeket a Magyar Kereskedelmi és Kulturális Központ (HTCC) irodája segíti Malawiban. Ők rendezték a magyar napokat a körülbelül egymilliós Blantyre városában, de nemcsak gulyást és pogácsát osztottak az érdeklődőknek. Helyi üzletembereknek szerveztek előadásokat, valamint egyiküket, Abdul Gaffar Omart felkérték a HTCC Malawi képviselőjének.
Kiss Róbert Richárd szerint elsősorban mezőgazdasági termékeikkel lehetnek sikeresek a magyarok Malawiban. Ezenkívül nagy előny még a konkurencia hiánya. Az amerikaiak és a japánok ugyanis nehezen viselik az afrikai üzleti kultúrát, amit viszont egy magyar vállalkozó a maga ügyességével könnyedén kezel.
Kép: Dr. Jakkel Anna és Vanessa Alidu magyar pogácsát kínál a HTCC Malawi magyar napok rendezvényén (Kiss Róbert Richárd)