Ütős üzenet: síró gyerekeket vetítenek a szmogba
Egy kínai cég megdöbbentő és igen szemléletes kampányt indított a környezetszennyezés ellen. Síró babák és gyerekek arcát vetítették a felszálló füstbe.
Jól ismert tény, hogy a levegő szennyezettsége komoly probléma Kína egyes részein. A helyzet egyre súlyosabb, így egyre több szervezet és vállalat kezdi meg a harcot, próbál segíteni a problémán. Az egyik ilyen cég a Hsziao Zsu, amely amellett, hogy légtisztító berendezéseket gyárt, figyelemfelkeltő kampányokat is indít. Legújabb ilyen projektje az „újra lélegezz” nevet viseli: a gomolygó gyári füstöt vászonként használva jelenít meg a szmog miatt szenvedő arcokat.
Videója szerint 500 ezer ember hal meg évente légszennyezés miatt kialakult betegségekben, és sokan közülük gyerekek. Mivel a legtöbb ilyen esetről az emberek nem is tudnak, a cég úgy döntött, hogy a képeket nyilvánosan bemutatja. A gyárak füstje egyébként épp elég sűrű ahhoz, hogy jól láthatók legyenek a képek. Miután egy sor csecsemőt és gyereket látunk sírni és köhögni, a cég jelmondata is előkerül: „Megtisztítjuk a levegőt, hogy Ön újra tudjon lélegezni.”
A projekt nem csak hatásos, de elég egyedi is a maga módján. A vélemények azonban megoszlanak róla. Van, aki zseniálisnak, van aki egyszerű reklámkampánynak véli a kezdeményezést.
„Ez jó ötlet: az egyetlen módja annak, hogy leállítsák a képeket, ha megállítják a füstöt.”
„Szép munka.”
„Ez csak egy ki***tt reklám!”
„Lenyűgöző.”