Már az amerikai és a kínai spájzban vannak az oroszok
Világszerte új piacokat keresnek az orosz vállalkozók, mióta a Nyugat bevezette szankcióit az ukrán válság miatt. Ősztől több irányba is megindulnak az orosz édességek.
Blini és konfeti mondhatni az orosz konyha alapjai. Az előbbi, magyarul a palacsinta, az utóbbi pedig az a bonbonszerű kis cukorka, amelynek számtalan fajtája létezik Oroszországban. Kettejüktől most sokat vár a gazdaság, a palacsinta az Egyesült Államokba, a cukorka Kínába indul.
Oroszországban legalább annyira szeretik a palacsintát, mint nálunk. Talán jobban is, mert 1998 óta a Tyeremok gyorsétterem-hálózat is árulja. A narancssárgán messziről világító lánc évente 30 millió vendégnek süti a lapos finomságot. Igaz, nemcsak édes töltelékeik vannak.
Nagyot gondolt a tulajdonos, Mihail Goncsarov és két üzlettel New Yorkban terjeszkedik az ősszel. Számításai szerint a juharszirupos palacsintát úgy fogják vinni, mint a cukrot az amerikaiak. A Bloomberg hírügynökségnek azt is elmondta, hogy az orosz finomságokat átlagosan 4-10 dollárért (1.100-2.780 forint) árulják majd.
A szerény amerikai terjeszkedésnél jóval nagyobb falatra fáj az orosz cukorkaipar foga. Kínában kíván eladni. Ráadásul ez most különösen nagy üzletnek ígérkezik a rubel devalvációja, illetve Peking és Moszkva közeledése miatt – írja a Kommerszant orosz napilap.
Az ABK orosz viszonteladó három éven belül 60 millió dolláros forgalmat vár a legnagyobb kínai online kereskedelmi holding, az Alibaba egyik leányvállalatától, a Tmall Global-tól. Igaz, az orosz cukorkákon kívül adalékanyag-mentes termékeket (diót, mogyorót, szárított szamócát) is fog értékesíteni.
Kép: Wikimedia Commons