Őrült divat: csótány a fülbe, denevér a nyakba
Azt tudjuk, hogy a távol-keleti szigetországban számos különös divat és szokás teret nyerhet. Egyik ilyen a Kimo-kawa, vagyis a bogárékszerek viselése, amit a fiatalok igenis cukinak tartanak. A szokatlan szarvasbogár és pók fülbevalót a Village Vanguard forgalmazza.
A Village Vangard egy olyan japán internetes áruház, ami igyekszik a legkülönösebb termékeket forgalmazni az országban. Két évvel ezelőtt oldalunkon óriási érdeklőst mutatott egy szintén náluk kapható sushi formájúra csavarható törölköző, de láttunk már nálunk olyan termékcsaládok is, amik különböző ürülékeket formáztak meg. Mondhatjuk, hogy a webáruház a legkülönösebb apróságokat kínálja a fiataloknak, akik valamilyen extravagáns, vagy éppen furcsa, akár visszataszító dologra vágynak.
A japán gyerekekre egyébként azt is jellemző, hogy nyáron iskola helyett bogarakat gyűjtenek. Éppen ezért a legtöbb 100 jenes boltban sokféle műbogár kapható, ugyanis a 8-12 évesek körében igen népszerűek. A legkedveltebb bogár a kabóca, és mostanában a szarvasbogár. Bár ez picit durván hangzik, de tény, hogy a japán gyerekeknél teljesen normális hobbi a bogárgyűjtés, így az sem meglepő, hogy bogár formájú ékszert hordanak. Ez egyfajta nosztalgia az idősebb korosztályoknál.
A sokak szerint undorító és visszataszító fülbevalókat júniusban kezdték el árulni, 1898 jenért (kb. 4 ezer forint) darabját. A szarvasbogár mellett pókalakú is kapható. Divat ide vagy oda, biztos hogy ráijesztenek néhány emberre egy ilyen viselettel.
A japán holnapot nézve egyébként kiderül, hogy az eredeti Double M néven futó termékcsaládért és a dizájnért a Marc&Mango nevű tajvani cég a felelős, akik egyébként szintén fülbe rakható ivó embert is gyártanak. Utóbbi ittas emberek neve egyébként Waiwai, ami lármát, zajt jelent. Feltételezhetően ez az ittas emberek hangos viselkedésére utal.
A kollekcióban találunk még legyet, és nyakban hordható denevéreket is.