Az ételfutár már nem csak házhoz, hanem ágyhoz is szállít
A verseny nagy úr, az amerikaiak a kávét, a fánkot, a sültet is nyugodtan kérhetik haza, akár az ágyba is, az okostelefonok világában a futárcégek teljes kiszolgálást kínálnak.
Ebben az országban a kényelem érvényesül – lehet egy mondatba sűríteni a CNBC-nek adott nyilatkozat lényegét. A Dunkin’ fánkokat gyártó amerikai nagyvállalat élén álló Nigel Travis abból az alkalomból lett hír az amerikai sajtóban, hogy felvázolta látomását, képletesen szólva az embereknek nem kell kikelniük az ágyból, mert a kávét és a fánkot is valóságosan házhoz szállítja nekik az iparág. Scott Hudler alelnök is ezt az általános tendenciát – szavai szerint: fogyasztói elkötelezettséget – vázolta fel, mivel a mobil megrendelési platform már erre tereli az ő vállalatukat is. Az alelnök arra utalt, hogy például a rivális Starbucks is az okostelefonos hátteret használja a házhoz szállításhoz, de New York Cityben hasonló kísérletekkel operál a McDonald’s és a Chipotle is: egyaránt ételfutárokat indítanak. A Dunkin’ számára fontos körülmény, hogy már nemcsak éttermi láncok kapcsolódnak be ebbe a piacba és versenybe, ott van már mellettük az Amazon nevű cég is, amely ráállt az egy órás élelmiszerszállításra, sültek és készételek fuvarozására.
Kép: Europress/AFP