Speciális termékekkel igyekszik megvetni a lábát az afrikai piacon egy kínai cég, a Szunda International Trading Co., mely 2000 óta előbb Ghánában, majd Kenyában, Tanzániában, és Elefántcsontparton mutatkozott be. Legelőször mosóporokkal jelentkezett a vállalat, később már a lakberendezési és építőanyag üzletágban, majd hardverekkel, elektronikai cikkekkel üzletelt. Wang Dajiang, a Szunda alelnöke két időponthoz két forgalmi adatot rendelt hozzá. A 2004-es 56 ezer dolláros export mellé a 2012-es 135 millió dolláros afrikai kivitelt. A kezdeti időkben hat hónapon át konténerben oda szállított termékekkel – hatvan árucikkel -tesztelték a piacot, Ghánában elsősorban az építőanyag, a kerámia, az üveg jött be, illetve ezt az afrikai országot tekintették üzleti tevékenységük bázisának is. A terjeszkedés azzal a többlettel egészült ki, hogy saját márkákat vezettek be: a kínai vállalatok versenyképességét nagy mértékben javítva. Jelenleg például pelenkáknál, szalvétáknál, mosóporoknál, WC-papírnál, kerámiánál, építőanyagnál és élelmiszereknél alkalmazzák a márkaépítés eszközét. A kereskedés léptékét tovább növelik, mivel spanyol, olasz csempéket értékesítenek ilyen módon, illetve indiai szállítóknak is ez a kínai vállalat alapozza meg az afrikai üzleti lehetőséget. A távol-keleti vállalat további újítása: villák építésébe fognak bele, először ugyancsak Ghánában.
Kínai recept az afrikai üzleti sikerhez
Előbb 60 áruféleséggel tesztelte az afrikai piacot, majd alig több mint 10 év alatt 135 millió dolláros forgalmú kereskedőcéggé fejlődött a kínai vállalat, mely már más országok termékeit is kész saját neve alatt eladni.
(Visited 1 times, 1 visits today)