Afrika erősödő középosztálya repülőre száll – de melyikre?
Néhány nagyobb légitársaság terülj-terülj asztalkámnak tekintheti Afrika bővülő, erősödő, feltörekvő középosztályát.
A tartós gazdasági növekedésnek hála, mind népesebb középosztállyal lehet számolni, ennek a bővülő csoportnak a tagjai arányuknak megfelelő módon veszik igénybe az afrikai légi közlekedést. A Boston Consulting Group az átlagos gazdasági növekedést 6,2 százalékra becsüli az elkövetkező 10 évben. A légi közlekedést Afrikában újabban két társaság lendíti fel, az Emirates és a Turkish Airlines a haszonélvezője a gyarapodó és utazni vágyó középosztálynak. Eközben a kisebb helyi flották zsugorodnak, Didier Brechemier, a Roland Berger tanácsadó cég szakembere szerint az afrikai belső piac továbbra is viszonylag fejletlen, komoly akadályt jelent a társaságoknak a magas költség. A földi szolgáltatások és az üzemanyagárak 30 százalékkal egyébként is magasabbak Afrikában, mint Európában. Az öt legnagyobb afrikai légitársaság – South African Airways, Ethiopian Airlines, EgyptAir, Royal Air Maroc és Kenya Airways pedig feldarabolta maga között a kontinens piacát. Ilyen helyzetben is megőrzi azonban vezető helyét az Air France-KLM: jelenleg is 20 százalékos részesedést mondhat magáénak Afrikában. Fotó:AFP