Gigászok csatája, az Apple a Samsung ellen
Az idei első negyedévben a Samsung több okostelefont adott el, mint az Apple, de ez még csak a „lábadozás” jele.
2015 első hónapjában 81,12 millió Samsung márkájú okostelefont adtak el a világon. A hasonló kategóriájú Apple készülékekből 60,17 milliót. A Gartner gazdasági elemző kabinet szerint azonban minden másként fest, ha a tendenciákat és a piaci részesedés alakulását is nézzük. A Samsung első negyedévi eredménye éves összevetésben 5,13 százalékos csökkenés, míg az Apple-é 39,8 százalékos növekedés. Ami pedig a piaci részesedést illeti: egy éve a Samsung még 30,4 százalékkal büszkélkedhetett, most az arány csak 24,2. Az Apple 2014 elején csak piac 15,3 százalékát uralta, most már 17,9 százalékot. De a „legmellbevágóbbak” a kínai adatok: a világ legnépesebb országában az Apple éves összevetésben 72,5 százalékkal növelte az eladott készülékek számát. Ma az Apple az első okostelefon márka Kínában és még a hazai óriást, a Xiaomit is megelőzi. A Gartner kabinet szakértői azonban nem temetik a Samsungot. Az idei első negyedév a tavalyi utolsó negyedhez viszonyítva 11 százalékos forgalom növekedést mutat. A Galaxy család új tagjai nagyon népszerűek és egyre több ilyen készüléket adnak el. Tehát a szakértők szerint a Samsung bíztatóan lábadozik a tavalyi „sokk” után, ami abból adódott, hogy az Apple abszolút számban is többet produkált, mint a Samsung. De ahhoz, hogy a növekedési tendenciákban is beérje az Apple-t, még idő kell a dél-koreai óriásnak. Fotó:AFP